HEP

Budućnost nautičkog turizma dogovara se u Zagrebu

Budućnost nautičkog turizma dogovara se u Zagrebu

Typography

Najveći nautički B2B sajam na svijetu u zagrebačkoj Areni.

Preko 5.000 sastanaka odradit će predstavnici nautičkih tvrtki na jedinstvenom svjetskom sajmu koji okuplja najveće čarter tvrtke, agencije, brodogradilišta i dobavljače u industriji. International Charter Expo (ICE) održava se u Areni Zagreb od 2. do 4. studenog, orijentiran je učinkovitijem B2B poslovanju, a od svog prvog izdanja 2013. sajam je utrostručen u veličini i vrijednosti.

Na sajam dolaze predstavnici 150 čarter kompanija (fleet operators), agenti 200 agencija i razni dobavljači roba i usluga u nautičkoj industriji. Izlagači dolaze iz 42 države, a predstavljaju flote od preko 10.000 plovila na Mediteranu, Karibima, Bahamima, u Aziji, Indijskom oceanu, Pacifiku i Južnom Pacifiku. Sajmu prisustvuju i najveći brodograditelji čarter jahti: Beneteau, Hanse, Jeanneau, Lagoon, Catana - Bali, Elan, Bavaria i Sunreef. Posljedica okupljanja sva tri sektora u industriji je preko 5.000 sastanaka u tri dana, koji su zakazani i mjesecima unaprijed pomoću specijalizirane aplikacije.

Prošlogodišnji ICE bio je fokusiran na revitalizaciju dva najugroženija čarter tržišta; karipsko i tursko. Karipska flota bila je devastirana uraganom, dok je Turska prvenstveno zbog političke situacije izgubila veliki dio tržišta. Oba se tržišta odlično oporavljaju te je ove godine fokus na unapređenju ponude i usluga. Tržišta se mijenjaju i važnije je nego ikada je promišljati nove strategije i fokusirati se na unapređenje kvalitete.

„Na ICE-u se nalaze predstavnici čarter tvrtki koji zajedno posjeduju više od 50 posto ukupne čarter flote na cijelom svijetu. Jasno je da zajedno imaju moć odrediti smjernice razvoja cijele industrije“, istaknuo je direktor sajma Tino Prosenik.

„Ponosan sam što hrvatske i europske tvrtke imaju priliku pristupiti predstavnicima udaljenih i egzotičnih tržišta poput Kariba, Bahama, Sejšela, Maldiva, Meksika, Kanade ili Australije. Flote postaju sve veće, a tradicionalna emitivna tržišta ne mogu se dodatno iscrpljivati. Upravo zato potrebno je proširiti marketinški doseg na nova emitivna tržišta, kako bi se 'nahranile' nove velike flote. U nadolazećim godinama naročito će biti važna daleka emitivna tržišta koja samo neznatno iskorištavamo, a nepresušan su izvor kvalitetnih 'early-booking' gostiju“, zaključuje Prosenik.

Obujam i doseg sajma raste iz godine u godinu, a čak 80 posto kapaciteta sajma koji će se održati u narednoj godini zakupi se za vrijeme trajanja sajma. U 2018. pridružilo se 20 posto novih čarter agencija i to iz Kanade, Meksika, Kube, Grčke, Italije, Španjolske, Nizozemske…

Nezanemariv je i podatak da je za trajanja sajma ICE'17 ostvareno preko 2.500 noćenja u Zagrebu zbog dolaska inozemnih sudionika, a trodnevni boravak uz popratne sadržaje pridonio je i promociji samoga grada.

Sajam iziskuje i dozu luksuza i dizajna, koja je postignuta dizajnerskim uređenjem prostora te tematskim, James Bond, partyjem za potrebe kojega će u Petrinjskoj ulici 2. studenog biti izloženi Frauscher brodovi koje Bond vozi u filmovima.

“Dizajn uređenja interijera na sajmu nadahnut je najnagrađivanijim hrvatskim proizvođačem namještaja ERA, koji je jedini hrvatski vlasnik certifikata poslovne izvrsnosti u eko proizvodnji.“, objašnjava dizajnerica interijera Ana Prosenik koja je uredila središnji prostor od 350 m2. „Nautika je oduvijek bila svijet estetike, luksuza, finoće dizajna i materijala. No, ispod površine je oduvijek sakrivala sponu sa morem, ekologijom i povezanost sa čitavim planetom. Inspiracija je došla upravo kroz drvo kao centralni element gradnje brodova, života na zemlji te ljudske ugode u komforu dizajniranog interijera. Dati priliku da uspješni poslovni ljudi, u velikom 'dnevnom boravku', uz materijale koje ih maze sklapaju plodonosne poslove ideja je koja me je inspirirala.“

Prijavite se na naš Newsletter