HEP

Četiri od pet žena u tehnološkom sektoru namjeravaju ondje i ostati te tako čine veliki korak prema ravnopravnosti spolova

Četiri od pet žena u tehnološkom sektoru namjeravaju ondje i ostati te tako čine veliki korak prema ravnopravnosti spolova

Typography

Istraživanje Booking.com-a otkriva na koji način žene u tehnologiji utječu na promjene, kao i njihovu perspektivu o korporativnim inicijativama potrebnima za učvršćivanje raznolikosti radne snage budućnosti.

Booking.com, jedna od najvećih svjetskih tvrtki za e-trgovinu i turizam te vodeća tvrtka u digitalnoj tehnologiji, otkriva rezultate novog globalnog istraživanja kojim želi približiti iskustvo i percepciju žena koje rade u tehnološkom sektoru. Četiri od pet žena (83 posto) koje trenutačno rade u tehnološkom sektoru namjeravaju ondje i ostati raditi sljedećih pet do deset godina, što otkriva veliko povjerenje po pitanju njihovih trenutačnih pozicija, kao i povjerenje u budući potencijal ovog sektora. Istraživanje otkriva što žene s karijerama u tehnologiji mogu učiniti i što već rade za ravnopravnost spolova na radnom mjestu, kao i proaktivne mjere koje smatraju nužnima za tvrtke u tehnologiji kako bi i dalje mogle razvijati uspješne karijere u tehnološkom sektoru.

Žene u tehnologiji danas žele ostati u ovom sektoru i potiču buduće generacije da ih slijede u tome

Prema istraživanju Booking.com-a, želju za ostankom u tehnološkom sektoru dijele žene u različitim fazama svoje karijere, prvenstveno s 1-5 godina iskustva (80 posto), žene s više od 10 godina iskustva (83 posto) te one koje su se vratile u tehnološki sektor nakon stanke u karijeri (88 posto). Ovi podaci pokazuju kako se razina zadovoljstva među ženama u tehnologiji povećava kako napreduju u ovom sektoru, što pozitivno utječe na njihovu namjeru ostanka.

Žene s karijerama u tehnologiji iz Indije i Kine (96 posto i 94 posto) najviše su posvećene ostanku u ovom sektoru u odnosu na one u SAD-u i Europi. Međutim, istraživanje također pokazuje da žene u tehnološkom sektoru u Kini nailaze na tzv. stakleni strop. Velikih 43 posto ispitanica iz Kine vjeruje da neće napredovati dalje od određene točke u karijeri, što je globalno najveći broj, a što pak prikazuje kako žene u tehnološkom sektoru u Kini nailaze na veće izazove što se tiče napredovanja u karijeri u odnosu na globalni prosjek (26 posto). U Indiji je napredovanje manji izazov u odnosu na druge zemlje, jer samo 17 posto ispitanica vjeruje da je njihovo napredovanje u tehnološkom sektoru ograničeno nakon neke točke. Žene u Indiji više od ispitanica iz drugih zemalja vjeruju kako su njihovi napori i glasovi na radnome mjestu u tehnološkom sektoru (42 posto) podcijenjeni. Ovaj je postotak dvostruko veći u odnosu na globalni prosjek (20 posto), što ukazuje na velik problem u kulturi radnog okruženja.

Osim vlastitih napora uloženih u tehnološki sektor, žene u tom sektoru također su strastvene kad je riječ o ohrabrivanju novopridošlica u sektoru. Na globalnoj razini, gotovo devet od deset stručnjakinja iz sektora tehnologije (89 posto) kaže da bi nadolazećoj generaciji srednjoškolki i polaznica preddiplomskih studija preporučili karijeru u tehnološkom sektoru. S obzirom na razna tržišta, ovo je mišljenje u najvećoj mjeri zastupljeno među ženama u tehnološkom sektoru u Indiji (97 posto), a slijede one u Brazilu (95 posto).

“Jasno je da postoji težnja kao i osjećaj optimizma među ženama, bilo da već rade u tehnološkom sektoru ili to tek žele u budućnosti, za iskorištavanjem potencijala koji donosi posao u tehnološkom sektoru. Kako bismo ostvarili još veći napredak i postigli istinsku spolnu ravnopravnost u globalnom tehnološkom sektoru, trebamo maksimalno iskoristiti taj optimizam te raditi na stvaranju uključive kulture kojom ćemo privući i zadržati talentirane žene, kaže Gillian Tans, CEO u Booking.com-u. “Vrlo je ohrabrujuće i inspirativno vidjeti sve ono što žene u tehnološkom sektoru rade svaki dan, uključujući poduzimanje aktivnih koraka za poticanje budućih generacija, dijeljenje svojih stavova i pokretanje programa i inicijativa s ciljem postizanja ravnopravnosti spolova u tehnološkom sektoru.”

Od dijeljenja svojih iskustava vezanih uz karijeru do mentoriranja budućih generacija, žene preuzimaju vodeću ulogu u ostvarivanju vlastitog napretka u tehnološkom sektoru

Bilo da rade u globalnoj tehnološkoj kompaniji ili startup tvrtki u povojima, žene u tehnološkom sektoru prigrlile su ulogu koju same mogu preuzeti kako bi spriječile spolnu neravnopravnosti u tehnološkom sektoru i inspirirale druge žene. Žene u tehnološkom sektoru diljem svijeta i sve one koju su zainteresirane za karijeru u tom području smatraju da je najveća prilika kojom stručnjakinje u tehnološkom sektoru mogu doprinijeti dijeljenje iskustava i vlastitih perspektiva vezanih uz tehnološki sektor s drugim ženama (46 posto) te da postanu njihove mentorice (44 posto). Studentice ovdje vide najveću priliku (56 posto i 50 posto). Kao nadolazeća generacija talenata u tehnološkom sektoru, žele se povezati, učiti i dobiti savjet od drugih žena koje su već zaposlene u tehnološkom sektoru.

Gotovo dvije od pet žena diljem svijeta (38 posto) kažu da žene u tehnološkom sektoru imaju priliku doprinijeti borbi protiv spolne neravnopravnosti tako da se pridruže i sudjeluju u radu organizacija i neprofitnih udruga čiji je rad usmjeren na podršku ženama u STEM području i tehnološkom sektoru. Polaznici preddiplomskih studija upravo ovdje vide najveću priliku (47 posto), a istog su mišljenja žene u Indiji (46 posto) i Kini (45 posto) kad je riječ o globalnim tržištima.

Osim vlastitih napora koje ulažu, žene također pozivaju tehnološke kompanije da zapošljavaju kandidate raznovrsnijih profila i predstave više uzora i mentora, što je po njihovom mišljenju ključno za uspješnu karijeru u tehnološkom sektoru

Premda žene u tehnološkom sektoru smatraju da imaju priliku inspirirati druge žene, promijeniti njihove stavove i preuzeti vodeću ulogu kad je riječ o rušenju prepreka vlastitom uspjehu u tehnološkom sektoru, također smatraju da sam tehnološki sektor također ima obvezu ulagati snažnije napore i podržati inicijative kojima će ih podržati. To započinje primjenom praksi zapošljavanja koje su osmišljene da privuku raznolikije zaposlenike, što više od polovice žena na globalnoj razini (51 posto) prepoznaje kao najvažniju promjenu. Međutim, samo isti postotak žena očekuje da će se ta promjena ostvariti u tehnološkom sektoru unutar sljedećih pet godina, što ukazuje na to da tvrtke još uvijek imaju prostora da brže uvedu promjene.

„Iz našeg istraživanja, kao i bezbrojnih priča inspirativnih žena iz tehnološkog sektora koje čujemo svaki dan, jasno je da žene preuzimaju kontrolu kako bi potaknule pozitivne promjene u industriji. Međutim, trebamo shvatiti da odgovornost leži u širem kolektivu - a to uključuje tehnološku industriju, tvrtke, zakonodavce i odgajatelje,” rekla je Tans. „Danas imamo priliku napraviti pravu i trajnu promjenu te ostaviti nešto u naslijeđe sljedećoj generaciji žena koje će raditi u tehnološkom sektoru. Imajući tu viziju na umu, Booking.com predvodi inicijativu ‘Women in Tech’ na godišnjem Web Summitu u Lisabonu i osigurava prostor u sklopu kojeg se žene mogu upoznati, povezati i dijeliti iskustva. Ženama iz tehnološkog sektora također nudi i individualno mentoriranje s menadžerima Booking.com-a i ostalim predvodnicima u industriji.”

Na pitanje o tome koji su ključni koraci bitni za ostvarivanje uspjeha i pokretanje pozitivnih promjena u industriji, žene kažu da tvrtke također trebaju uspostaviti pravila o napretku u karijeri koja se temelje na zaslugama (45 posto) te za njih povećati vidljivost i raspoloživost modela i mentora (43 posto). Potreba za mentorom osobito je kritična među učenicama iz srednje škole (48 posto) i studenticama (51 posto), jer i jedne i druge traže podršku i smjernice za pokretanje i izgradnju uspješne karijere u tehnološkom sektoru.

Osim toga, kao jednu od ključnih stvari za njihov budući uspjeh u tehnološkom sektoru, žene smatraju da je potrebno povećati zastupljenost žena u internim i radnim skupinama (43 posto) te u upravi u tvrtkama. Zahtjev za potonjim najviši je među studenticama na globalnoj razini (51 posto), što ukazuje na važnost potrebe za vidljivim uzorima u tehnološkom sektoru već od ranih godina. No pozitivno je da dvije od pet žena globalno očekuju da će se ta promjena ostvariti unutar sljedećih pet godina.

Među ostalim radnjama koje žene smatraju da bi tvrtke trebale poduzeti kako bi ih pripremile za uspješniju karijeru u tehnološkom sektoru jest osiguravanje jednakosti plaća (43 posto), provođenje treninga o nesvjesnim predrasudama na radnom mjestu (42 posto) i davanje redovitih prilika ženama za usavršavanje (42 posto). Brojne tvrtke danas ostvaruju velik napredak u uspostavljanju pravila i programa koji ženama pružaju prilike, resurse i poticaje koji su im potrebni da ostvare ispunjenu karijeru u tehnološkom sektoru. No kao što je utvrđeno u istraživanju, još uvijek ostaje prilika i prostora da se povećaju napori prema postizanju veće raznolikosti spolova među zaposlenicima.

Prijavite se na naš Newsletter