Poliester Brajdic

Adacta održala svoj 7. godišnji susret korisnika i partnera pod nazivom Empower your Business - osnažite svoje poslovanje

Adacta održala svoj 7. godišnji susret korisnika i partnera pod nazivom Empower your Business - osnažite svoje poslovanje

Typography

8. studenog u prostorima Hotela Esplanade održan je 7. Adacta godišnji susret korisnika i partnera na temu „Empower your Business“, tj. kako primjenom poslovno-informacijskih rješenja osnažiti poslovanje.

Skup je otvorio Krešimir Mlinarić, direktor tvrtke Adacta Zagreb te istaknuo kako je prošle godine glavna tema skupa bila digitalna transformacija, a da danas možemo reći kako su digitalne inicijative većim dijelom već prisutne te je potrebno prilagoditi poslovne modele, a vrijeme tih promjena je sve kraće. Osvrnuo se na to da danas postoje već prožvakani primjeri poput Ubera, Airbnb i sl., koji su uspješni primjeri disrupcije poslovnih modela primjenom tehnologije. Ali nam stižu i neki novi, poput tvrtke Rent sa svojim rješenjem „The Wardrobe in the Cloud“, što je odličan primjer novog poslovnog modela koji nalaze svoj put na tržištu i mijenjaju načine poslovanja retail industrije. Također, naveo je zanimljiv primjer tvrtke Zipline, koja vrši dostave dronom, a ostvarila je 180 tisuća dolara investicija te je obavila u zadnjoj godini više od 286 dostava u ruralnim područjima Afrike. Pitanje je može li takav model potpuno izmijeniti koncept distribucije u budućnosti?

Mlinarić je napomenuo kako je teško predvidjeti kakvi nas koncepti i novi poslovni modeli očekuju u budućnosti, jer ne znamo što će biti detonatori promjena i tko će nam biti konkurencija. Jedino što nam preostaje jest da ojačamo sebe, kako bi bili spremni za ono što nam donosi sutra. Obično ideja za inovacijom dolazi iz potrebe za rješavanjem nekog problema, no za bilo kakvu inovaciju su nam potrebni ljudi, znanje i vještine. Treba znati iskoristiti potencijal ljudskog kapitala, a brzina promjene treba biti barem ista brizni promjene koja se dešava oko nas. Ne treba se bojati promjena već treba pokušavati, testirati i mijenjati se na bolje. „Tehnologija je samo alat u procesu poslovanja, putem kojeg inovacije, ljude, znanje i resurse možemo povezati u cjelinu i povećati vjerojatnost za bolju budućnost. Želja za učenjem nas tjera da sutra budemo bolji. Upravo zbog toga su planovi Adacte vezani uz daljnji rast i napredak te izlazak iz sigurne zone u cilju osvajanja novih tržišta, stjecanja novih spoznaja i znanja, kao i primjene istih u našem poslovanju.“, zaključio je Mlinarić.

Temu „Empower Your Society“, tj. kako osnažiti društvo u kojem živite, predstavio je kao koncept Ratko Mutavdžić, direktor javnog sektora za usluge u oblaku u tvrtki Microsoft, za srednju i istočnu Europu. Pokazao je kako je potrebno, da bi razumjeli promjenu, ponekad se vratiti u prošlost. No, pravo je pitanje kako će zapravo izgledati naša budućnost? Danas se međusobno povezujemo i razgovaramo bez žice, vozimo bez vozača, povezujemo inteligenciju i stvaramo kolektivnu inteligenciju. Jake transformacije vode nas u nove oblike industrija, a digitalna ekonomija nas vodi u nove promjene – što zahtjeva bolju organizaciju i orkestraciju, kao i značajnu promjenu oblika poslovanja. Današnji napredak zdravstva možda je jedan od najdramatičnijih primjera kako se upotrebom tehnologija ubrzano i uspješno može razvijati ljudsko zdravlje. No, ipak krajnju odluku i dalje donosi čovjek, uz podršku i pomoć tehnologije. Na kraju je istaknuo kako se brzo primičemo točki singularnosti, u kojoj će svatko upravljati fizički svojim vlastitim životom. Cilj je da „svi“ živimo uspješnije i duže. Na primjeru Real Madrida pokazao je kako Microsoft primjenom tehnologije može pomoći u ostvarenju bolje i individualizirane povezanosti kluba s 450 milijuna navijača. Zaključio je izlaganje porukom kako zapravo svi želimo pozitivan utjecaj tehnologije u društvu, jer je primjena umjetne inteligencije i strojnog učenja u značajnom porastu te će biti sve veća. Ona donosi brojne prednosti, ali treba ipak postaviti određena ograničenja prvenstveno na području etike.

Događaj se nastavio izlaganjem na temu „Empower Your People“, tj. kako osnažiti ljudski potencijal, što je predstavio dr. Martin Stawowiak, direktor za prodajni kanal i partnerstva D.A.C.H. u tvrtki Cornerstone OnDemand, za područje istočne Europe i Italije. Predstavio je okupljenima alat koji pomaže u upravljanju ljudskim resursima, kako bi se ostvario puni potencijal zaposlenika. Tehnologiju grade ljudi, ljudska bića, koju s druge strane opet koriste ljudi kako bi je upotrijebili za unaprjeđenje ljudskih života. Zato je predstavljeno kako se konkretnom upotrebom Cornerstone rješenja snaži ljudski kapital i stječu nove vještine i znanja - što je ključ uspjeha današnjih organizacija. Pri tome Cornerstone alati pružaju razvoj vlastitog intelektualnog kapitala kroz cjeloživotno učenje, inteligentno odlučivanje, povratne informacije, razvoj i rast mladih talenata i sl. Čitavom procesu se pristupa holistički i individualno, privlače se talenti te omogućava praćenje i planiranje njihovih karijera u budućnosti. Predavanje je zaključio isticanjem sve veće važnosti kvalitetnog upravljanja HR strategijama, posebno u digitalnoj ekonomiji, što Cornerstone rješenja uspješno podržavaju. Tvrtka već više od 20 godina globalno pomaže brojnim klijentima u procesu upravljanja vlastitim ljudskim kapitalom.

Nastavilo se govoriti o sposobnosti transformacije i pripreme za nove trendove i generacije koje dolaze kroz temu „Empower Your Ability to Transform“. Na konkretnom primjeru autoindustrije kroz primjenu platformske ekonomije. Dimitrije Trbović, predsjednik uprave Auto Zubaka, pokazao kako se novim rješenjima otvaraju nove dimenzije za pružanje usluga u sektoru automobilizma. Predstavio je povijesni razvoj automobilske industrije, koja je doživjela brojne promjene, iako neki segmenti poslovanja i dalje ostaju isti. Npr. servisiranje automobila jučer je izgledalo isto kao što izgleda i danas. No, s druge strane danas se uz pomoć tehnologije omogućavaju potpuno novi scenariji i primjene novih poslovnih modela u automobilskoj industriji. Jedan od primjera je i rješenje Neostar, cjelovita platforma koju su razvili u Auto Zubaku, koja omogućava scenarije prodaje automobila u realnom vremenu, putem Interneta, koja daje uvid od 360° i omogućava pregled svakog najsitnijeg detalja na automobilu. Neostar je platforma na kojoj možete prodati i kupiti auto, osigurati ga, prijaviti štetu, zamijeniti vozilo, popraviti vozilo, servisirati i odabrati model financiranja. Zaokružiti sve što trebate s kućne adrese. Ovakvi scenariji i primjena Neostar platforme unaprjeđuju poslovne procese te ih čine agilnijima i učinkovitijima, zaključio je Trbović.

U sklopu događanja naglasila se važnost inovacije kroz temu „Empower Your Ability to Innovate“, tj. kako osnažiti vlastitu inovativnost. Izlaganje na tu temu održao je Damir Sabol, osnivač tvrtki MicroBlink i Photomath. Na primjeru vlastite karijere pokazao je kako je vođen poduzetničkim duhom i inovativnim idejama pokretao nove tvrtke i proizvode te inovirao promjene kako bi održao konkurentsku prednost na tržištu. Na primjerima Iskona, Računi.hr, MicroBlinka i Photomatha pokazao je koliko je važno zadržati i štiti vlastito intelektualno vlasništvo. Kroz primjer razvoja softvera i nekih propalih projekata, sada s odmakom u vremenu ustvrdio je kako su bili ispred svog vremena, jer tada tržište za neke od njihovih ideje nije bilo spremno. Zaključio je kako inovacija obično dolazi iz potrebe rješavanja nekog problema, a marketing se pokazao kao ključna komponenta poslovanja, pod uvjetom da naravno imate kvalitetan proizvod.

Predavanja su održali i ostali domaći i inozemni gosti, Adactini dugogodišnji korisnici i partneri te stručnjaci koji su predstavili konkretne novosti koje dolaze u području ERP-a, CRM-a i BI-a. Sudionici su se tako imali prilike upoznati s novim Microsoftovim Business Central rješenjem, koji je evolucijski nasljednik dobro poznatog Microsoftovog NAV-a. Govorilo se i tome kako koristiti podatke i strojno učenje (Machine Learning) da biste ubrzali proces digitalne transformacije i povećali profit. Također pokazana je konkretna primjena Chatbot tehnologije u poslovanju, koja povećava učinkovitost i smanjuje troškove. Osim spomenutog, predstavljeno je rješenje za upravljanje GDPR procesima, kao i konkretni primjeri primjene Qlik rješenja, koje je pomoglo brojnim korisnicima da olakšaju vlastite procese kontrolinga u tvrtkama.

Više informacija o događanju, kao i detaljan program možete pronaći na web stranici: https://www.adacta.hr/events/sedmi-adacta-godisnji-susret

Prijavite se na naš Newsletter