Poliester Brajdic

Prestanite raditi reklame koje izgledaju kao reklame

Per Pedersen predavanje

Typography

Jedan od najnagrađivanijih kreativaca na svijetu, Per Pedersen, na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu govorio o budućnosti oglašavanja.

Zagrebački studenti marketinga i dizajna, kao i brojni zainteresirani, došli su u srijedu na Ekonomski fakultet u Zagrebu poslušati predavanje naslova Budućnost pripada kršiteljima pravila. Održao ga je Per Pedersen, jedan od najnagrađivanijih kreativaca na svijetu i glavni kreativni direktor Grey grupe. U Zagrebu su ga ugostili Bruketa&Žinić&Grey, Greyev globalni dizajn i digitalni hub. Per Pedersen dobitnik je više od 500 nagrada za komunikacije, a ove je godine bio i jedan od predavača na najznačajnijem festivalu tržišnih komunikacija Cannes Lions.

Na predavanju u Zagrebu istaknuo je kako će kreativnost i inovativnost u skoroj budućnosti razlikovati uspješne od neuspješnih organizacija i proizvoda. Ako želite doprijeti do onih zbog kojih radite, vaših korisnika ili kupaca, kazao je, morat ćete imati neobično visoku toleranciju na stalne promjene. U takvom okruženju, smatra, najbolje se snalaze buntovnici koji vole kršiti pravila i stalno mijenjati stvari. Slijeđenje pravila nije nikada ništa uspjelo promijeniti, izjavio je.

Per Pedersen predavanje 2

Fokusirao se na vlastitu branšu tržišnih komunikacija. Smatra kako oglašivači i agencije trebaju težiti komunikaciji koja je legendarno učinkovita, a to znači kreiranje projekata koji su relevantni u pop kulturi, jer će jedino takva komunikacija, i proizvodi uz koje je vezana, biti učinkoviti i uspješni. Upozorio je kako takvi projekti nikada ne nastaju iz pozicije u kojoj je svima ugodno.

Nabrojao je nekoliko Pravila za kršenje pravila krenuvši s inzistiranjem na izvrsnome radu koji, smatra Pedersen, uistinu rješava prave probleme. Ne radite reklame koje izgledaju kao reklame, izjavio je. Među navedenim pravilima je i stav rock zvijezde, a odnosi se na kulturu koja nije korporacijska već ona u kakvoj se ljudi trude jer žele, ne zato što moraju. Kao važno pravilo istaknuo je i postavljanje kreativaca na vrh, među vodstvo i u procese rješavanja svih izazova, jer smatra da kreativci povećavaju vrijednost organizacije. Među istaknutim pravilima su i ukidanje nepotrebnih procedura, kao i slavljenje neuspjeha bez straha, najvećeg neprijatelja kreativnosti. Prestanite govoriti kreativcima što da rade, a vi sami prestanite raditi što vam se kaže, istaknuo je na kraju.

Per Pedersen predavanje 3

Per Pedersen predavanje 4

Tijekom predavanja pokazao je nekoliko primjera komunikacije kakvoj bi trebali težiti poput projekta Life Paint, spreja od kojih bicikli noću svijetle u mraku, a kojeg je napravio Volvo kako bi smanjio broj stradalih biciklista u noćnome prometu. Zatim Švedski broj kojim se promovirala Švedska kao turistička destinacija tako što su kreirali jedinstveni broj telefona na koji se uvijek javio neki drugi građanin Švedske s kojim se moglo porazgovarati o njihovoj zemlji. Jedan od primjera bila je PayPhone Bank kojom je Une telekom u Kolumbiji, koristeći svoje stare telefonske govornice, omogućio tisućama siromašnih građana koji si nisu mogli priuštiti bankovni račun da putem govornica štede s kovanicama.

Prijavite se na naš Newsletter