Poliester Brajdic

U Beču građani sami biraju nova sjedala u vlakovima podzemne željeznice

U Beču građani sami biraju nova sjedala u vlakovima podzemne željeznice

Typography

Testiranje sjedala za 45 potpuno automatiziranih X-vlakova traje do 26. svibnja 2018.

Izgradnjom nove linije podzemne željeznice U5 koja bi u promet trebala biti puštena 2024. godine Beč će dobiti potpuno automatiziranu liniju metroa. Do 2030. godine Siemens bi za Grad Beč trebao proizvesti 45 potpuno automatiziranih vlakova koji će moći prometovati bez vozača. Ugovor težak 550 milijuna eura predviđa da Siemens preuzme i poslove održavanja novih vlakova.
Novi će vlakovi imati spojene vagone, bit će prilagođeni osobama s invaliditetom, klimatizirani i pod video nadzorom. Testna faza započet će već 2020. godine na linijama U1 i U4, a vlakovi će za početak prometovati pod nadzorom vozača.

Prilikom dizajniranja novih tzv. X-vlakova velika pozornost polaže se i unutarnjem uređenju vlakova. Tako će građani Beča sami moći odlučiti koja sjedala će biti ugrađena u nove vlakove.
U uži izbor ušle su tri vrlo slične varijante sjedala – Linea, Trigon i Radial. Riječ je od drvenim sjedalima s gornjom površinom od crvenog visokotlačnog laminata koji se razlikuju samo po svojim ergonomskim odlikama.

„Kod novog X-vlaka bitna nam je održivost te smo kao sirovinu za izradu sjedala izabrali drvo. No pored toga vrlo ja važno da nova sjedala budu i udobna. Ja već imam favorita, ali jako me zanima za koje sjedalo će se odlučiti Bečani“, kazala je bečka gradska zastupnica za okoliš i javni prijevoz Ulli Sima.

Zainteresirani građani već su 13. travnja u postaji podzemne željeznice Karlsplatz imali prilike isprobati nova sjedala. Nakon toga sjedala su poslana na testiranje stručnjacima, a od 21. travnja putnici ponovno dobivaju riječ. U informativnom centru linija U1/U4 svakim će se danom do 26. svibnja naime moći isprobati i ocijeniti nova sjedala.

„Napraviti dobro sjedalo kompleksan je zadatak. A mi ćemo prilikom odabira odgovarajućeg rado poslušati mišljenje naših putnika“, ističe Arnulf Wolfram iz poduzeća Siemens. 

Prijavite se na naš Newsletter