Poliester Brajdic

Naše tvrtke oduševile u Kölnu: Prima se probila u SAD, Prostoria u showroomu

Prostorija u sklopu posebnog Das Haus projekta

Typography

Među 1200 izlagača kao hrvatski predstavnici na njemačkom su sajmu nastupili i Spin Valis, Ancona Grupa te Dizz Concept.

Prestižni sajam namještaja IMM Köln 2018, koji se održao u Kölnu od 15. do 22. siječnja, privukao je 1200 izlagača, a među njima i pet perjanica hrvatskih drvoprerađivačkog sektora i proizvodnje namještaja.

Prostoria iz Svetog Križa Začretja ondje je nastupila 4. godinu za redom te kao potvrdu svog statusa na IMM-u navode ovogodišnje sudjelovanje u projektu Das Haus. Riječ je o posebnom dijelu sajma koncipiranom kao vizija doma koju svake godine potpisuje drugi svjetski priznati dizajner. Ove se godine radilo o češkoj dizajnerici Lucie Koldovoj koja je upravo Prostoriju uz druge brendove odabrala kao partnera na proizvodnji prototipa sofe Link koja je bila centralni objekt Das Hausa.

Priminih 100

IMM-om su zadovoljni i u Prima grupi koja ovogodišnje izdanje ocjenjuje najboljim dosad, ističući da su u Kölnu predstavili 100 novih proizvoda te na tržištima Skandinavije i SAD-a osigurali nove prodajne kanale. "Reakcije na predstavljene novitete kao i na otvaranje novih tržišta su odlične, a svi su proizvodi pronašli svoje kupce", kazao je vlasnik Prima grupe Renato Radić.

Uz njih su kao hrvatski predstavnici nastupili i Spin Valis, Ancona Grupa te Dizz Concept, a kako potvrđuje Hrvatska gospodarska komora (HGK), izvozom drva, drvnih proizvoda te namještaja već se niz godina ostvaruje vanjskotrgovinski suficit. Hrvatska drvna industrija, kažu, 65 posto ukupne proizvodnje izvozi. Od toga 64 posto izvoza čine finalni proizvodi poput namještaja, a 36 posto otpada na građu, elemente i trupce.

Lakše otkad smo u EU

Ulaskom u EU olakšan je izvoz u zemlje članice, pa je u 2016. godini Hrvatska ostvarila 838 milijuna eura izvoza te u prvih šest mjeseci prošle godine 429 milijuna eura. U usporedbi s istim razdobljem 2016. radi se o povećanju od tri posto. Da je i europsko i globalno tržište poprilično propulzivno najbolje svjedoče primjeri Italije s prosječnim godišnjim izvozom namještaja izvan EU vrijednim 4,2 milijarde eura te 28 posto udjela u ukupnom europskom izvozu te Njemačke koja ima tri milijarde eura izvoza izvan EU i udio od 20 posto u ukupnom europskom izvozu.

Prema Eurostatu, 2015. i 2016. godine vrijednost uvoza i izvoza na razini EU bila je gotovo izjednačena te je iznosila oko 15 milijardi eura. Ipak, predstavljanjem hrvatske proizvodnje namještaja na ino sajmovima nisu svi jednako zadovoljni. Tako direktor Prostorije Tomislav Knezović ističe da su se u nastupima na međunarodnoj sceni odavno osamostalili te da sufinanciranja zajedničkih odlazaka smatraju relativno netransparentnima.

S druge strane, iz HGK ističu da kao dio Financijskog plana svake godine donose Plan promocije gospodarstva u kojem su objedinjeni planovi svakog Sektora za nastupe na sajmovima i izložbama te da se redovito podnosi i izvješće o realizaciji programa rada. Svaki se Sektor na sjednicama Udruženja sa svojim članicama prethodno dogovara o potencijalnim nastupima na sajmovima i izložbama te odlaske organizira u skladu s interesom, poručuju iz HGK.

 Preneseno: Ana Maria Filipović Grčić/Poslovni.hr

Prijavite se na naš Newsletter