HEP

Filip Mihalić, varaždinski poduzetnik iz školskih klupa - osmislio Buryen Clothing, pamučnu odjeću koja se ne može smočiti

Filip Mihalić

Typography

Filip Mihalić učenik Prve privatne gimnazije Varaždin po mnogo čemu je sličan svojim vršnjacima no, ono po čemu se razlikuje su poduzetničke vode u koje je ušao u svojoj 16. godini, a u 17. je već poslovao s partnerima u Ujedinjenom Kraljevstvu i Kini.

Naime, dok se njegovi prijatelji uglavnom bave školskim obvezama i izvan-nastavnima aktivnostima poput sporta ili svirki te igricama, Filip se već u toj dobi našao u poduzetničkim vodama. Valjda je tome pridonijelo i obiteljsko nasljeđe jer i njegov je djed bio poduzetnik, a poduzetništvom se bave i otac Anđelko (građevina)i majka Sanja koja ima advokaturu.

U poduzetničke vode ponio ga je internet, putem kojega je došao do spoznaja o novim tehnologijama, pronašao dizajnera u Njemačkoj koji je radio za Adidas, a proizvođača kožnog programa i oglašivače putem društvenih mreža u Ujedinjenom Kraljevstvu. Do svog, kako ističe, iznimno susretljivog partnera u Kini, s kojim može računati da će dati sve od sebe kako bi od najkvalitetnijeg egipatskog pamuka proizveo tkaninu za liniju nepromočive odjeće, došao je putem posrednika.

– S Kinezima nisam mogao stupiti u kontakt internetom jer se oni ne smiju tako reklamirati. Nisam ja izumio tehnologiju jer vlasnik patenta za tkaninu je jedan institut u Šangaju, ali sam tražio da se tehnologija primjeni na prirodnoj tkanini u koju se ne dodaju nikakve štetne kemikalije već se radi o drugačijem procesu izrade tkanine i samog tkanja – kaže Filip.

Filipov brend nosi naziv Buryen Clothing, a majice, polo majice i veste prodaju se mladima diljem svijeta putem interneta. Odjeća je to izrađena od nepromočivog pamuka do kojeg se dolazi primjenom nano-tehnologije u kojoj se ne može pokisnuti, jer ne upija tekućinu. Filip kaže da nije sam izmislio tu tehnologiju jer ona je već bila primjenjivana na umjetne materijale, on ju je „samo“ inovirao na način da je za materijal odabrao prvoklasni egipatski pamuk.

- To je prirodan egipatski pamuk udoban za nošenje, s time da mu sam mu odlučio dati i malo svilenkastoga sjaja, kako bi odjeća koju proizvodimo bila glamuroznija. Materijal funkcionira po principu da tekućina ili npr. kapi kiše na tako tretiranu tkaninu padaju pod drugačijim kutom te u trenutku pada samo skliznu niz odjeću, pa odjeća ostaje potpuno suha. Odjeća se naravno može i mora prati, a to je moguće zbog uporabe deterdženta i pritiska u stroju za vrijeme pranje rublja, ali kad se osuši, odjeća je ponovno nepromočiva. Također to hidroforno svojstvo ne mijenja prirodna svojstva pamuka – napominje Filip.

Nano-tehnologija u primjeni

U posao je kaže ušao tragajući za nekim novim stvarima na internetu. Najprije je otkrio nano-tehnologiju za proizvodnju materijala, zatim je trebalo je naći dizajnera te tvrtku koja će proizvoditi materijal i šivati odjeću. Slijedila je web-trgovina za primanje narudžbi i slanje paketa diljem svijeta. Organizirati takvu proizvodnju nije lako, pa mu je naziv i logo smislila je tvrtka iz Zagreba, a jedna tvrtka mu je i pronašla tvornicu u Kini.

- Prvi puta u Kinu do tvornice koja će za njega i u buduće raditi isključivo manje serije iznimno kvalitetne odjeće, otišao je s majkom, no, već drugi puta otišao je sam.

- S Kinezima sam razvio vrlo prijateljske veze. Oni su me dočekali u zračnoj luci koja je nekoliko sati vožnje udaljena od Wuxija, grada u kojem je smještena ta tvornica, a nekoliko dana proveo sam i u upoznavanju grada i običaja. Engleski tamo govori malo ljudi, pa i vlasnik tvornice ga ne govori savršeno, ali ima prevoditelja.

Tvornica kožnog asortimana u Engleskoj

Osim odjeće od nepromočivog pamuka Filip je razvio i liniju kožnog programa, a proizvodnja mu je u Engleskoj. Od programa koji je vrlo tražen u svijetu to su novčanici, narukvice i maske za mobitele od kože koja dolazi iz Italije, dok su egzotičnije kože, primjerice, one od krokodila ili zmija, iz Južne Amerike.

Proizvodi obje tvornice stižu na skladište u Turčinu u Općini Gornji Kneginec, gdje je i Filipov ured, ali on preferira rad od kuće jer s Kinom i onako treba zbog vremenske razlike komunicirati noću. Zato je na nastavi često pospan. Naime, Filip ne propušta svoje školske obveze. Ponekad neko gradivo treba i nadoknađivati zbog poslovnih putovanja i obveza o kakvima njegovi prijatelji iz školskih klupa još ni ne sanjaju, ali on niti prosjekom ocjena (4,9) ne zaostaje za najboljima.

Roditelji pomogli na početku

U pokretanju posla pomogli su mu roditelji, koji su mu i posudili novac potreban za osnivanje tvrtke i početak proizvodnje, a otac mu je i direktor Buryena jer u trenutku osnivanja tvrtke to nije ni mogao biti. Danas, da ne živi s roditeljima Filip bi se već mogao uzdržavati od vlastitoga posla, jer suradnju sa dizajnerom primjerice dogovorio je po principu postotka od prodaje, ali ipak kaže da bi pokrenuti posao bez njihove pomoći bilo puno teže.

Dnevno na njegovim mu se oglasnim stranicama javi 400-tinjak znatiželjnika. Kaže da je poslovanje s inozemstvom vrlo uzbudljivo jer puno je naučio o poslovanju, plaćanjima putem PayPala, oporezivanju itd. Još samo godinu dana i Filip će morati birati svoje buduće zanimanje. Kaže da bi ga zanimalo nešto vezano uz ekonomiju, management, možda i u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Cijene u USD

Njegovi su kupci ljudi više platežne moći. Oni koji si mogu priuštiti da budu drugačiji. Uglavnom su stariji od 25 godina, a najviše ih dolazi iz Meksika, i SAD-a. Kaže da mu je ciljano tržište ono izvan Europe. Zato su i cijene izražene u dolarima, pa npr. ženske veste stoje 145, muške 160 dolara, a majice se mogu nabaviti po cijeni od 65 do 80 dolara, dok novčanik od pitona stoji 160 dolara.

 

Prijavite se na naš Newsletter