Brendiranje Hrvatske preduvjet za snažniji iskorak u izvozu vina na tržište SAD-a

Brendiranje Hrvatske preduvjet za snažniji iskorak u izvozu vina na tržište SAD-a

Typography

Čak 22 hrvatske vinarije predstavile su se američkim distributerima i vinskim stručnjacima zajedničkim nastupom u New Yorku u organizaciji Udruženja vinarstva HGK.

Prezentacija pod nazivom Vina Croatia – vina mosaica okupila je 300-tinjak potencijalnih distributera i vinskih stručnjaka s ciljem snažnijeg proboja na tržište SAD-a, koje se nalazi u top pet tržišta hrvatskih vinara izvan EU.

“Hrvatska vina zadovoljavaju svjetski standard kvalitete. Izvoz u SAD je posljednjih godina u porastu, no za veći iskorak potrebno je snažnije brendiranje naše zemlje. Hrvatska mora biti prepoznata ne samo kao turistička, već i kao vinska destinacija. Upravo zato je HGK tu,” istaknuo je tim povodom predsjednik HGK Luka Burilović.

Za domaće vinare prisutnost na američkom tržištu znači ulazak na vinsku kartu svijeta. “Ako nismo prisutni na njujorškoj sceni, onda teško postojimo i na međunarodnoj,” kazao je Ivica Matošević iz Udruženja vinarstva HGK. “Važna nam je potpora institucija jer je svatko od nas premali da bi ovakve stvari mogao izvesti sam. Mi možemo jednom doći sami, no to je malo. Ako dođemo dva ili tri puta zajedno, to je velika stvar za nas,” ističe Matošević.

Malvazija je jedna od sorti koja je vrlo dobro primljena na američkom tržištu tako da se u restoranima u New Yorku mogu naći vina Kozlović, Matošević, Bibich, Trapan.

Prvi američki restoran Delmonico’s, koji se nalazi u gospodarskom središtu SAD-a Wall Street, u svojoj ponudi ima i nekoliko hrvatskih vina. “Služimo 500 obroka dnevno i imamo nekoliko hrvatskih vina. Kako bi se zainteresiralo Amerikance da piju više hrvatskih vina, potreban je jači marketing,” rekao je vlasnik grupe restorana Delmonico’s Dennis Turčinović. Dodaje da je za hrvatske proizvođače važno da proizvode dobra vina, što već čine, te da upoznaju potrošače sa sortama i poviješću.

Vođena kušanja vina (Masterclass) u New Yorku vodili su američki sommelier Cliff Rames te Matthew Horkey i Charine Tan, američki vinski stručnjaci koji su nedavno objavili vinski vodič za Hrvatsku – Cracking Croatian Wine: Visitor-Friendly Guide).

Čak 15 od 22 vinarije koje su se predstavile već imaju svoje distributere na američkom tržištu. Posljednjih nekoliko godina hrvatska vina i maslinova ulja češće nalaze put do kupaca SAD-a, poglavito nakon posjeta američkih distributera hrvatskim vinarijama u Istri i Dalmaciji koje je potpomogla i HGK.

Potencijal ovakvih predstavljanja dobro se vidi na primjeru tvrtke Badel 1862 koja je lani prezentacijom u SAD-u uspjela plasirati svoja vina i na norveške kruzere. Slaven Sabolić iz Badela pozdravlja ovakav vid promocije i ističe nužnost još većeg ulaganja u marketing i promociju zemlje, vina i svih autohtonih sorti. Badel je na američkom tržištu prisutan dvadesetak godina, u New Yorku, Floridi, Chicagu, itd.

“Projekt promocije hrvatskih vina u SAD-u financira se sredstvima iz EAGF fonda Vinske omotnice - Nacionalni program pomoći sektoru vina 2014.-2018., mjera Promidžba na tržištima trećih zemalja,” rekla je direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković i dodala da je potencijal za snažniji rast izvoza vidljiv u interesu za ovaj događaj koji je, kako kaže, samo jedan dio napora i aktivnosti HGK s ciljem promocije naših vinara u inozemstvu.

Na prezentaciji u New Yorku svoje su proizvode predstavili: Agrolaguna, Badel 1852, Dingač Skaramuča, Erdutski vinogradi, Fakin obrt, B&M, Grgić vina, Iločki podrumi, Jako vino, Kabula, Katunar estate winery, Korta Katarina, Kozlović, Matošević, Miloš-obrt Vinifera, OPG Jasna Antunović Turk, Osilovac, Rizman, Veralda obrt, Vina Bibich, Z.O. Vina Cattunar obrt, Zlatan Otok i Bartolović.

Prijavite se na naš Newsletter