Hrvatska troši 23 eura za ekološke proizvode po stanovniku

BioFach u Nurembergu

Typography

„U odnosu na zajedničko jedinstveno tržište EU, Hrvatska je mala poljoprivredna zemlja i treba se okrenuti proizvodnji proizvoda s većom dodanom vrijednošću i udruživanju.

 Ovdje vidim veliki prostor za domaće ekološke proizvođače, koji trebaju prije svega namiriti rastuće domaće tržište, uključujući turističku potrošnju. Međutim, velika prilika je i u izvozu. Kad spojimo kvalitetu ekoloških proizvoda te lokalne i tradicijske značajke naših domaćih proizvoda, uspjeh ne bi trebao izostati,“ istaknuo je potpredsjednik HGK Ivan Škorić na otvaranju sajma BioFach u Nurembergu.

Riječ je o vodećem svjetskom sajmu ekoloških proizvoda i mjestu na kojem se spajaju svjetska ponuda i potražnja ekoloških proizvoda. HGK već desetu godinu zaredom organizira zajednički nastup hrvatskih tvrtki na sajmu i pritom sufinancira čak 50 posto troškova izlagačima (najam prostora i uređenje štanda, špedicija). U četiri dana sajma (14. – 17. veljače) posjetiteljima će se ove godine predstaviti 11 domaćih ekoloških proizvođača hrane i gnojiva: Annapurna, Aronia Live, Bobica, Ecogos, Ekopatent plus, Exploria, Hermes International, Jan Spider, OPG Veselić, Stella mediterranea, Vegetariana. Procjenjuje se da će hrvatske proizvode vidjeti preko 50 tisuća specijaliziranih kupaca iz čitavog svijeta. 

„Hrvatska troši 23 eura za ekološke proizvode po stanovniku, a prosjek Eu je 47 eura. EU i svjetsko tržište ekoloških proizvoda i dalje rastu, što znači da i naši proizvođači imaju šanse za rast. Rastući broj proizvođača i površina u ekološkoj proizvodnji u Hrvatskoj ohrabrujući su. Preko 6 posto površina u sustavu je ekološke proizvodnje, što nas svrstava u EU prosjek,“ naglasio je Škorić.

„BioFach je najveći eko sajam u EU i otvara velike mogućnosti za sve proizvođače iz tog sektora. Prilika je to da se susretnemo s kupcima i proizvođačima iz cijelog svijeta. Upoznajemo se s novim proizvodima i trendovima u sektoru te prikupljamo nove ideje za vlastito poslovanje. Najvažniji razlog je svakako direktan susret s kupcima i predstavljanje proizvoda. Upravo na sajmu kupci su se upoznali s našom proizvodnjom te su naši proizvodi tako ušli na EU tržište.

HGK svojim članovima pruža potporu u organizaciji, troškovima štanda i dostave proizvoda što je hvale vrijedno. Većina ekoloških proizvodnji u Hrvatskoj je usitnjena i samo uz ovakvu potporu ima priliku sudjelovati na sajmu koji je jedan od najvećih u svijetu u ekološkom sektoru proizvodnje hrane, kozmetike, a posljednjih nekoliko godina tu se predstavljaju i ekološki proizvođači odjeće i obuće“, izjavila je Marica Jug iz proizvođačke organizacije Eco gospodarstva Slavonije.

„Kao malo poduzeće, nastalo na dugogodišnjoj obiteljskoj tradiciji proizvodnje tradicionalnih i ekoloških proizvoda, BioFach vidimo kao sjajnu priliku za prezentaciju istih, te za kreiranje novih partnerstva s distributerima i proizvođačima iz ostalih zemalja EU. Vjerujemo da će nam sajam otvoriti nove poslovne mogućnosti te da ćemo unaprijediti naše znanje i iskustvo u proizvodnji i prezentaciji naših proizvoda. Do sada smo sudjelovali kao posjetitelji, no ove godine ćemo napokon, uz pomoć sufinanciranja i organizacije od strane HGK, imati priliku prezentirati najbolje ekološke proizvode koje Hrvatska nudi“, istaknuo je Andrija Polić, vlasnik tvrtke Stella mediteranea.
Vrijednost EU tržišta ekoloških proizvoda procjenjuje se na 24 milijarde eura, a globalno tržište na 75 milijardi eura.

Preko 3.500 domaćih subjekata u ekološkoj proizvodnji i preradi dio su EU ekološke zajednice koju čini preko 350 tisuća ekoloških proizvođača koji opskrbljuju EU tržište od 500 milijuna potrošača.
''Što se Hrvatske tiče, procjene govore o oko 100 milijuna eura godišnje vrijednosti maloprodaje ekoloških proizvoda, što predstavlja nešto više od 2 posto vrijednosti ukupne maloprodaje prehrambenih proizvoda. Nažalost, većina ekoloških proizvoda na našem tržištu dolazi iz uvoza'' dodao je Škorić. 

Prijavite se na naš Newsletter