fallback

HUO: Premija osiguravatelja porasla 2,4 posto na godišnjoj razini

Zgrada Croatia osiguranja

Typography

Krajem lipnja su, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala ukupnu bruto premiju u iznosu od 4,9 milijardi kuna, što predstavlja rast od 2,4 posto u odnosu na lipanj prošle godine.

 U skupini neživotnih osiguranja zaračunata bruto premija u lipnju ove u odnosu na lipanj prošle godine porasla je za 3,4 posto, na 3,4 milijarde kuna.

U segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je porasla za 0,38 posto, na 1,5 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.

"Ti pozitivni trendovi u najvećoj se mjeri mogu pripisati jačanju segmenta neživotnog osiguranja, koje tradicionalno zauzima najveći udio", ocjenjuju analitičari InterCapitala u osvrtu na izvješće HUO-a.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem lipnja u iznosu od 1,06 milijardi kuna ili 0,4 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom nešto većom od milijardu kuna.

Taj je iznos premije za 0,6 posto niži nego u lipnju prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja.

U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem lipnja u iznosu od 1,1 milijardom kuna, što je za 5,1 posto manje u odnosu na premiju iz lipnja lani.

Krajem lipnja je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 28,86 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,4 milijarde kuna.

Drugi je Allianz sa 636,45 milijuna kuna premije, odnosno 12,91 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc s 423,9 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 8,6 posto.

Croatia osiguranje je krajem lipnja zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 32,43 posto, uz premiju od 1,1 milijardu kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 20,91 posto, odnosno s 319,6 milijuna kuna premije.

Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,25 posto i premijom većom od 279 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 12,46 posto i premijom od 423,9 milijuna kuna.

Prijavite se na naš Newsletter