Investicijsko trgovinski sajam u Kini nadmašio očekivanja domaćih proizvođača

Investicijsko trgovinski sajam

Typography

Pod pokroviteljstvom ministarstva trgovanja u Ningbou, održan je treći po redu 'Investicijski i trgovinski sajam Kine i zemalja Srednje i Istočne Europe', s ciljem informiranja brojnih posjetitelja o potencijalima trgovinske razmjene i unaprijeđenjem suradnje kineskih i hrvatskih poslovnih subjekata, koja bi nas učinila konkurentnijim na međunarodnom tržištu i potaknula razvoj domaćeg poduzetništva.

Na izložbenoj manifestaciji u Ningbou svoje je proizvode i usluge prezentiralo preko 20 hrvatskih tvrtki iz proizvodnog i prerađivačkog sektora u sklopu organizacije HGK, inicirajući izniman interes za područje mesne i prehrambene industrije, autohtonih alkoholnih i bezalkoholnih pića i nekretnina. Kineski posjetitelji ujedno su imali priliku kroz plasman tradicionalnih suvenira i umjetnina na jedinstven način iskusiti čari i kvalitetu atraktivne hrvatske ponude, koja je svojim sudjelovanjem značajno doprinijela brandiranju same destinacije i otvorila nove distributivne kanale za naše poduzetnike i obrtnike.

U svojstvu izlagača i zastupnika, na sajmu je nastupila i tvrtka Inovatus usluge d.o.o. iz Zagreba, čiji predstavnici nisu iznenađeni dostignućem i brzim uspostavljanjem daljnje suradnje s obzirom na operativu koju na kineskom tržištu provode već duži niz godina. Poduzeće je u sklopu ovogodišnjeg projekta okupilo 10-ak poznatih hrvatskih vinarija među kojima su posjetitelje oduševili širokim izborom iz asortimana Josić, Trapan, Zdjelarević, Tošić, Katunar, Korta Katarina i drugih vinara, a u sklopu eventa polaznici su imali priliku testirati i Antunović likere te premium maslinova ulja.

„Reakcije su bile dosta pozitivne. Premda je sajam dobra prilika za prezentaciju, glavni posao odrađuje se nakon samog događanja. Tvrtka mora pronaći postojećeg partnera u Kini ili kreirati način na koji će se probiti na inozemno tržište, točnije, kontinuirano se angažirati na njemu barem putem primjene internetskih alata i održavati se kroz konstantnu komunikaciju i daljnji follow radi ispitivanja i realizacije inicijalnih narudžbi“, obavještava nas Bojan Obrenović, vlasnik tvrke Inovatus Usluge.

Sama manifestacija relevantna je u otvaranju novih poslovnih prilika našim poduzetnicima, stoga je sajam u Ningobu ključan i iz strateških razloga – naime, upravo participacija i predstavljanje proizvoda zasnovanih na kvaliteti i jedinstvenosti koju samo Hrvatska može ponuditi svojstvenih izričto domaćoj proizvodnji, čini ju još izazovnijom stranim kupcima. Prva stanica za izlaz na međunarodno tržište iskorak je u inozemstvo pod motom da je naša vrijednost već u tome što smo mali, a visoko se cijeni ono čega malo ima – to je nešto rijetko i jedinstveno.

„Za Hrvatsku je Ningbo i ovakav event jedan od glavnih kanala za ulazak i predstavljanje hrvatskih proizvoda na kineskom tržištu , jer je sam sajam dosta posjećen od strane krajnjih potrošača i poslovnih subjekata. Stoga je s jedne strane moguće vrlo lako vidjeti reakcije kineza na naše proizvode, a s druge strane bez poteškoća dolazimo u kontakt s potencijalnim kupcima većih količina i možemo na licu mjesta vidjeti kako naši proizvodi komplementiraju njihovu liniju i na taj način adaptirati svoju ponudu kako bi odgovarala njihovim potrebama“, poručuje Obrenović.

Što se tiče potencijalnih komplikacija oko nastupa na jednom značajnom eventu za malu državu, saznajemo kako pri ulasku na tržište osim psihološke i jezične barijere postoji i logistička prepreka pri uvozu robe. Ona je uzrokovana rigoroznim procesom kontrole proizvoda i čitavim spektrom potrebne dokumentacije i deklaracija koje su nužne za implementaciju proizvoda na novo tržište.
Za sve one koji su svladali logističke poteškoće, sajam predstavlja velik uspjeh i rezultirao je uspostavljanjem visoko isplativih ugovora i dugoročne suradnje.

Kinezi su oduševljeni hrvatskim likerom i kupinovim vinom, što je pozitivan faktor u kreiranju prepoznatljivosti i vrijednosti naše destinacije. Jedno je sigurno, eksponiranost na stranim tržištima fizičkim i virtualnim putem zajamčit će hrvatskoj značajan porast u izvoznom sektoru, čiji će implikacije i rezultati biti opipljivi i na gospodarskom i ekonomskom planu.

Prijavite se na naš Newsletter